QMI/MBIM on Sierra Wireless MC7710

Thomas Högler thomas.hogler at anyway.se
Wed Apr 24 03:04:19 PDT 2013

Hei Björn!

Vi är ett företag som jobbar med mobilt internet för M2M. En av våra kunder
frågar om Sierra Wireless MC7710 stöder QMI/MBIM om man kör på en ”rå”
Linuxplattform. Tyvärr ligger detta lite utanför mitt område och jag har
ställt frågan direkt till Sierra, men får svårtydbara svar.

Bland annat, citat:

“I believe your order SKU number about MC7710 should be based on DirectIP,
if so it even cannot support QMI.

I checked out PTS about MC7710 for MBIM it should support based on WIN8, but
your platform is based on Linux,

so MC7710 cannot support both QMI and MBIM based Linux platform.”

slut citat.

Är det korrekt uppfattat att om man väljer en firmware med ”Direct IP” så
stödjer den INTE QMI/MBIM ? Hur gör man då för att FÅ stöd för QMI/MBIM?

Mycket tacksam för svar!

Med vänlig hälsning/Best regards
Anyway Wireless Communications AB

Thomas Högler
VD/MD

www.anyway.se <http://www.anyway.se/>

Org nummer: 556849-3968

c/o Netett Sverige AB

Regeringsgatan 25, PK 6969

SE-111 53 Stockholm

+46 8  411 8855 kontor/office
+46 8 5876 9911 fax
+46 703 66 9911 mobil/cell

TEKNIKSUPPORT 020 – 12 12 03

Connecting - Anything - Anywhere - Anyway

This e-mail is confidential. If you are not the intended recipient, please
do not
disclose or use the contents of the mail. If you have erroneously received
this
e-mail, please inform us immediately by return e-mail and delete the
document.